Sügis on populaarne aeg mil paljudes ettevõtetes on organiseeritud tervisenädalad. Nende nädalate raames keskendutakse tervise teemadele ja kaasatakse tervisevaldkonnas tegutsevaid eksperte. Ka Eesti Toitumisnõustajate Ühenduse toitumisnõustajatel on käed-jalad tööd täis. Räägime sellest, millist teenust ETNÜ toitumisnõustajad pakuvad ja miks on oluline, et ettevõtted selliseid tervisenädalaid korraldaksid.
Miks on oluline, et tööandjad propageeriksid tervislikku eluviisi ja miks peaksid tööandjad hoolitsema oma töötajate tervise eest?
Toitumisnõustaja Deanne Pukk ütleb: „On väga oluline, et tööandjad hoolitseksid oma töötajate tervise eest, kuna töötajate tervis on ettevõtte kalleim vara. Eluviisihaigused Eestis on tõusuteel ning ülekaalulisus üha süvenev probleem. Kui sul ei ole terveid ja teotahtelisi ning hea vaimse tervisega töötajaid oled sa kindlasti hädas ja maadled töötajate terviseprobleemidega. Hea viis neid ennetada on viia läbi oma ettevõttes harivaid töötube ja loenguid, kus töötajad saavad tervisealast informatsiooni usaldusväärsetest allikatest ning hakkaksid mõtlema oma tervise edendamise peale.“
Deanne viib näiteks ettevõtetes läbi töötubasid. Üks populaarseim töötuba on: „Tervislikud võileivamäärded“. See töötuba sobib hästi inimesele, kes soovib nii enda, kui ka oma pere toidulauda tervislikumaks muuta. Töötuba annab inspiratsiooni ja motivatsiooni paremateks valikuteks. Töötoas valmistatakse tervisesõbralikke võileivamäärdeid, nii magusaid kui ka soolaseid. Ja mis on eriti hea sellejuures, et selline töötuba ei nõua kööki. Töötoa saab ilusti läbi viia nt. koosoleku ruumis.
Eesti Toitumisnõustajate Ühenduse juhatuse liige Diana Zintšenko näeb, et toitumisnõustajate ja erinevate teiste tervisevaldkonnas tegutsevate spetsialistide kaasamine ettevõtetes toimuvate tervisenädalate raames on tõusutrendis. „Ettevõtted on mõistnud, et läbi terviseteemaliste loengute ja töötubade saavad nad oma töötajatele pakkuda olulist lisahüve ja töötajad on saadud oskuste ja teadmiste eest väga tänulikud. Loodetavasti saadud teadmisi ka rakendatakse ning läbi selle ollakse ka tervemad“. Diana käest tellitakse kõige sagedamini smuuti valmistamise töötubasid, aga ka lihtsalt tervisliku toitumise teemalisi loenguid. Ta on eelnevalt pidanud loenguid paljudes Eesti suurettevõtetes: Maximas, Operailis, RagnSellsis jm. Oktoobri kuus läheb Diana smuutide valmistamise töötuba läbi viima PZU Kindlustuse töötajatele.
ETNÜ toitumisnõustajad viivad läbi töötubasid ja peavad loenguid
Hiljuti Rahvatervise Akadeemia toitumisterapeudi eriala lõpetanud ETNÜ toitumisnõustaja Revo Türk keskendub samuti oma tegevustes terviseedendamise teemadele, mille alustala on teadlik ja tervislik toitumine. Sellest lähtuvalt pakub ta ettevõtetele loengut: “Meie igapäevane toitumine, see on nauding, mille läbi saame edendada oma tervist ja ennetada erinevaid haigusi”.
„Ettevõtetele on see oluline, kuna inimesed saavad teadlikumaks, kuidas iseenda ja oma pere tervise probleeme ennetada või kaasnevaid haigusi toetada toitumisega. Teadlik toitumine tõstab produktiivsust ja võimekust, mille tulemusena paraneb meie töövõimekus“, ütleb Revo.
Revo Türk käis hiljuti loengut pidamas Pärnumaa noorsootöötajate terviseedendamise ja motivatsioonipäeval. Lisaks teeb ta toitumise töötubasid, kus fookuses on tervislikud ja maitsvad road. Maitseelamus ja oskused on kindlasti meeldejäävad. Lisainfot tema tegemiste kohta on leiab kodulehelt: www.terviseedendaja.ee või Facebookist: https://www.facebook.com/terviseedendaja/
Mida arvavad ettevõtted ise?
Üks ettevõtetest, kes sel sügisel lükkas käima erinevaid aktsioone tervisenädalate raames on LPP Estonia. Nende esindaja Kersti Murumägi ütleb: “Soovime oma töötajaid motiveerida ja inspireerida, et tuua tähelepanu erinevatele tervisega seotud teemadele, sealhulgas teadlikule toitumisele, mis on ju seotud nii füüsilise- kui vaimse tervisega, samuti kvaliteetse unega. Proovime leida vaatenurka terviseteemadele, mis pakuks huvi ja annaks lisaväärtust paljudele- läbi erinevate mängude, võistluste ja jagamise saame neid hästi kaasata ja lisada põnevust tavapärasele tööelule. Sisekommunikatsioon on kindlasti ka üks osa mainekujundusest, hooliv ja terviseteadlik tööandaja on tänapäeva maailmas kindlasti palju atraktiivsem.